CERPEN

Wednesday 17 December 2014

Alahai..Bini aku merajuk?

''Aku pasrah da..''Mulut Nad ternganga.

''Biar betul?''Aku sudah bengang.

''Muka aku nampak macam main-main ke?''Tarik nafas panjang.

''Laa..Hari tu bukan main berkobar-kobar lagi aku tengok.Secepat ni kau mengalah?''Nad geleng kepala.Aku angkat bahu.Cepat ke aku mengalah?

''Entahlah Nad..Tapi aku rasa aku dah,penat..''Badan aku rebahkan ke katil bujang Nad.Kaki berjuntai ke bawah.

''Weh..Kau dah tak sayangkan dia ke?''

''Gila tak sayang.''Laju saja aku jawap.Iyalah..Siapa tak sayang buah hati pengarang jantung walaupun dia selalu bagi aku sakit hati!

''Habis tu..Fikirlah masak-masak weh..Karang menangis tak berlagu karang..''Lama aku diam.

''Nak nangis pun aku dah tak larat ni..''

''Arissa..''Nad rebahkan badan di sisi ku.

''Macam-macam dah aku buat untuk ambil hati dia.Tinggal muka aku ni lagi aku tak tahu nak letak mana..''Nad diam saja.Mungkin memberi ruang untuk aku luahkan apa yang terbuku di hati ini.
Apa saja yang aku tak buat..Sediakan makan pakai semua.Tapi dia langsung tak hargai.Hurmm..

''Malam ni aku tidur rumah kau,boleh tak Nad..''Rasa tak nak balik saja.Tak apa laa..Aku nak tenangkan hati dulu.

''Dah minta izin ke?Aku tak kisah tapi sekurang-kurangnya kau kenalah juga tanya dia kan..''

''Nanti aku tanya dia..''


 + mlm ni sy tido rmh Nad..
- Ok.

Argghh!Macam nak baling saja rasanya telefon ni kat dinding!
Dia cuma taip,''OK'' saja?Tak tanya ke bila nak balik,buat apa tidur kat rumah Nad.Sekurang-kurangnya tanyalah sebabnya.

''Awak memang tak pernah sayang saya kan?''Hurm..

 ***************

''Eh..''Nad sudah pandang semacam.

''Aku lupa yang aku ada benda lagi nak kena buat kat rumah tu..''Aduh.Malunya dengan Nad.Baru tengahari tadi aku cakap tak nak balik.Siap merayu-rayu lagi nak tumpang tidur kat rumah Nad.Ni belum sampai jam 9.00 malam,hati aku dah sampai rumah.

''Iya ke ni?''Nad sudah senyum meleret.Aduh..Mana nak letak muka ni.

''Betul laa..Besok aku datang balik ya?Lagipun aku tak bawa baju lebih ni.Lupa pula.''Masih cuba berlagak selamba,pada hal dalam hati rasa nak pecah saja.

''Hati-hati memandu tu..''Aduhai..Rasanya nak menyorok saja bila nampak Nad senyum perli.Nampak sangat ke,aku ni tak boleh tak nampak wajah mamat tu sehari?

''Aku balik dulu ya..He..he..he..''



Tak sampai setengah jam,aku sudah nampak bumbung rumah berwarna merah.Rumah yang aku huni selama enam bulan ni.

Nampak saja rumah yang terang-benderang,tahulah memang mamat tu dah balik.Huh!Geram betullah dengan Izhar ni.

Disebabkan geram yang melampau,tanpa berfikir panjang aku terus menyepak tayar kereta Izhar yang terparking elok di garaj.












No comments:

Post a Comment